Czy Netia naciąga swoich klientów?

netia, nieuczciwe praktyki
netia, nieuczciwe praktyki

netia, nieuczciwe praktyki

Praktyki stosowane przez Netię – operatora telekomunikacyjnego są, moim zdaniem, dalekie od uczciwych. Kilka miesięcy temu do moich rodziców – starszych wiekowo – po 70… zadzwonił konsultant oferując pakiet TV. Kilka lat temu również dzwonili z ofertą TV, przez telefon konsultantka zapewniała, ze usługa będzie darmowa i nic nie będą musieli płacić  – co się okazało na rachunku? Usługa była płatna ok 50 zł – umowa na czas określony – 24 miesiące, reklamacja standardowa nic nie pomogła, dopiero powołanie się na nagranie rozwiązało sprawę pozytywnie… Niedawno temat wrócił na tapet.  Opłacam rachunki rodzicom i co jakiś czas sprawdzam co ciekawego się na nich znajduje. Kilka miesięcy temu na rachunku znów pojawił się abonament TV, koszt 35 zł – do tej pory płacili w Multimedii 45 zł, więc pomyślałem, że ok dam Netii szanse i zrezygnujemy z abonamentu na rzecz TV z Netii. Swoją drogą – czas rozwiązania umowy w Multimedii to aż 3 miesiące… OMG.

Wracając do Netii – okazało się, że oprócz TV, internetu i telefonu … na rachunku widnieją 2 usługi dodatkowe – Bezpieczny internet za 9,90 zł i identyfikacja numeru za 3,60… wtf co to za dodatkowe usługi (zawsze rodzicom powtarzam -„na nic się nie zgadzajcie przez telefon”). Po kontakcie z infolinią okazało się, że do pakietu TV – dołączają – obowiązkowo w ramach promocji 2 usługi dodatkowe – „gratis”, po 2 miesiącach można z nich zrezygnować… ale przez te 2 miesiące, usługa jest darmowa lub kosztuje 1gr, potem cena nie jest już promocyjna i aby przestać korzystać z usług dodatkowych – trzeba z nich zrezygnować.

Szczerze, kto jest tego świadomy i kto o tym pamięta – lub zdaje sobie sprawę. Przypominam, że mowa jest o osobach starszych… Możecie pomyśleć, że chodzi jedynie o 12 zł, rocznie to jest już 144 zł, więc praktycznie 140% wartości średniego rachunku.

Teraz jak to wygląda w liczbach: Netia ma ok 790 000 klientów usług szerokopasmowych (nie ma rozróżnienia czy korzystają z tv), nawet jeśli 1/2 z nich korzysta z ułsugi TV, to mamy kwotę 4 750 000 zł miesięcznie za – być może – nieświadome korzystanie z dodatkowych usług!

Moim zdaniem Netia i inne podmioty powinny zaprzestać takich praktyk, są one nieuczciwe i mają na celu wyciąganie kasy od mało świadomych klientów. Jeśli tak by nie było, to wszelkie dodawane usługi „gratisowe” powinny być z automatu zawieszane i na wyraźną prośbę klientów – uruchamiane po zwykłej cenie.

Rafath Khan

Tu powinien być pean na moją cześć, jaki to wspaniały jestem i jakimi niezwykłymi problemami się zajmuję, ale prawda jest taka, że jak każdy człowiek - mam swoje wady i może jakieś zalety. Są momenty, kiedy mam odpowiednią ilość zasobów psychoenergetycznych i mogę przenosić góry, a są niestety i takie momenty, kiedy mi się nawet z łóżka wstać nie chce... nie może tak źle nie jest, ale chętnie bym sobie pospał dłużej... Niemniej jednak, gdy uda się pokonać siebie - satysfakcja jest, ale potem przychodzą kolejne rzeczy, z którymi trzeba się zmierzyć... a na nie, niestety, energii może nie starczyć i tu właśnie wkracza tzw samodyscyplina - powinieneś usiąść i zrobić to coś, a nie siedzieć na kanapie i zajadać się słodyczami i oglądać jakiś nieciekawy serial czy film dla spalenia swojej najważniejszej waluty świata... czasu, którego nie da się odzyskać. I właśnie o tej samodyscyplinie traktować będę na tym blogu + kilka innych tematów, które są mi potrzebne do pracy

Może Ci się również spodoba