Czy Netia naciąga swoich klientów?
Praktyki stosowane przez Netię – operatora telekomunikacyjnego są, moim zdaniem, dalekie od uczciwych. Kilka miesięcy temu do moich rodziców – starszych wiekowo – po 70… zadzwonił konsultant oferując pakiet TV. Kilka lat temu również dzwonili z ofertą TV, przez telefon konsultantka zapewniała, ze usługa będzie darmowa i nic nie będą musieli płacić – co się okazało na rachunku? Usługa była płatna ok 50 zł – umowa na czas określony – 24 miesiące, reklamacja standardowa nic nie pomogła, dopiero powołanie się na nagranie rozwiązało sprawę pozytywnie… Niedawno temat wrócił na tapet. Opłacam rachunki rodzicom i co jakiś czas sprawdzam co ciekawego się na nich znajduje. Kilka miesięcy temu na rachunku znów pojawił się abonament TV, koszt 35 zł – do tej pory płacili w Multimedii 45 zł, więc pomyślałem, że ok dam Netii szanse i zrezygnujemy z abonamentu na rzecz TV z Netii. Swoją drogą – czas rozwiązania umowy w Multimedii to aż 3 miesiące… OMG.
Wracając do Netii – okazało się, że oprócz TV, internetu i telefonu … na rachunku widnieją 2 usługi dodatkowe – Bezpieczny internet za 9,90 zł i identyfikacja numeru za 3,60… wtf co to za dodatkowe usługi (zawsze rodzicom powtarzam -„na nic się nie zgadzajcie przez telefon”). Po kontakcie z infolinią okazało się, że do pakietu TV – dołączają – obowiązkowo w ramach promocji 2 usługi dodatkowe – „gratis”, po 2 miesiącach można z nich zrezygnować… ale przez te 2 miesiące, usługa jest darmowa lub kosztuje 1gr, potem cena nie jest już promocyjna i aby przestać korzystać z usług dodatkowych – trzeba z nich zrezygnować.
Szczerze, kto jest tego świadomy i kto o tym pamięta – lub zdaje sobie sprawę. Przypominam, że mowa jest o osobach starszych… Możecie pomyśleć, że chodzi jedynie o 12 zł, rocznie to jest już 144 zł, więc praktycznie 140% wartości średniego rachunku.
Teraz jak to wygląda w liczbach: Netia ma ok 790 000 klientów usług szerokopasmowych (nie ma rozróżnienia czy korzystają z tv), nawet jeśli 1/2 z nich korzysta z ułsugi TV, to mamy kwotę 4 750 000 zł miesięcznie za – być może – nieświadome korzystanie z dodatkowych usług!
Moim zdaniem Netia i inne podmioty powinny zaprzestać takich praktyk, są one nieuczciwe i mają na celu wyciąganie kasy od mało świadomych klientów. Jeśli tak by nie było, to wszelkie dodawane usługi „gratisowe” powinny być z automatu zawieszane i na wyraźną prośbę klientów – uruchamiane po zwykłej cenie.
Najnowsze komentarze